::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

16 November 2012

Korean Culture

Aku sebenarnya sangat minat dengan Korea nih. Tapi aku bukan minat sangat dengan boy-band diorang mahupun yang perempuan. Yang aku minat dengan Korea nih adalah kerana bahasa dan budaya diorang. Terutama bahasa. Punya lah aku suka sampaikan aku belajar bahasa Korea sendiri sendiri.



Karekter2 tulisan korea



Dan sekarang aku boleh baca dan menulis dalam bahasa Korea  Baca je, paham tak. Haha ada lah sikit sikit yang aku faham, tapi banyak nya tak. Tulis dalam bahasa Korea tak menjadi masalah. Sebenarnya tak susah sangat pun setakat menulis dan membaca, tapi nak tau perkataan punya maksud tu yang menjadi masalah buat aku.



Yelah, nak buat macam mana. Kalau nak master sesuatu bahasa tu, kena banyak bercakap. Tapi aku takde orang nak bantu bercakap, so tergantung je lah kat situ perkembangan aku. Nak masuk kelas belajar bahasa macam malas pulak haha


Kalau dah malas tu nak kemana orang cakap. Kat situ je lah sampai sudah.


Mungkin kalau ada masa nanti, aku akan ajar la sedikit sedikit perkataan2 Korea. Kalau aku rajin.


p/s: Ceh title nak omputih je. haha tak beragak.

0 Comment: