::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

18 May 2011

Kesan Pengaruh K-Pop

Awek awek toksah nak pandang tempat lain. Aku memang tau terlampau ramai awek awek Malaysia nih memang kaki dengan Entertainment dari Korea tidak kira lah movie mereka kah, video music mereka kah, pakaian mereka kah. 

Tapi bukan awek awek je sebenarnya, haha lelaki pun bersepah sepah jugak dan antaranya termasuklah aku. Ada yang gila korea sampai buat band sendiri tu, contohnya Gula gula kapas apetah la nama dia aku pun tak ingat. Yang satu lagi dengar citer dah tukar nama jadi M-Pop sebab Malaysian Pop. Apekejadah nya laa mereka nih. Tak sedar diri. Okay cukup, bukan ni yang aku nak cerita sebenarnya.


######


Start dari bila korang semua minat tengok segala benda dari korea ni? Adakah dari kawan korang? Adakah terjumpa dengan tak sengaja? Adakah kerana paksaan? Okay, yang last aku tak sure.

Artis korean pertama sekali yang aku kenal adalah tak lain tak bukan Wonder Girls. Waktu tu awal tahun 2008. Member seperdotawan aku punya kakak yang download video ni. Jadi member aku ni Jaudat a.k.a Tat, tengok la video yang di download  oleh kakak beliau. Lepas tu,

"Min Min! Tengok nih, awek lawa doe!! " kata Tat.

"Mana? Mana?

(aku bukan lah menyangap, sila baca dengan nada yang tenang ketika ini. )
aku segera ke bilik beliau di rumah sewa kami.

"Perggghhhh!~ Comel pulak diorang nih.

itu lah kata kata yang kami luah kan masa 1st time tengok Wonder Girls ni. Aku cakap terus terang, masa tu tak tau lah kalau aku ni yang tak up-to-date ke hapa,tapi memang K-Pop memang takdak orang kenal lagi. Aku pun ingat Wonder Girls ni group Jepun kot dulu. Last last baru tau.

Sekarang nih, macam macam dah ada. 2PM la, SNSD, Dal Shabet ,Super Junior, Big Bang, Bang bang boom dan banyak lagi lah sampai tak terkira dah.


#########

Member member aku yang memang tak masuk dengan Korea ni selalu je lah tepek aku 

"Pebende la ko ni, tak boring ke syial tengok citer korea hari hari"

Laa, bukan hari hari aku tengok benda sama. Lain lain kot. Ada sekali tu, member aku menyibuk buat haru time aku dengan member aku yang lain tengok seronok melayan citer korea nih. Kalau sapa yang tau, time tu aku tengah layan "Witch Yoo Hee". Member aku nih, bukan main lagi, buat haru ,sound sound kata ape la tengok citer korea la.. last last kitorang nak tutup dia yang suruh bukak next episod. Haha itu penangan jugak tu.

Selain tengok movie movie korea nih, aku sebenarnya lebih suka tengok diorang punya variety show. Salah satu variety show yang aku rasa best adalah Running Man. Memang kelakar gila babengs. 

Gwang Soo, Jae Suk, Joong-ki, Ji Suk Jin, Kim Jong Kook, Song Ji Hyo, LeeSang Gary, Lizzy (After School), Haha

Sekarang nih, aku dalam proses mendownload saki baki Running Man. Ada lah dalam 2 episod lagi macam tu. Jadi kepada korang, majulah sukan untuk negara.
Oh dem. Tak tau nak finishing ayat apa.






0 Comment: