::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

12 October 2011

BlackBerry Bold 2 OS6

 

Okay, hari ni terasa nak tulis pasal blackberry aku yang baru je aku beli tak sampai sebulan. Aku beli Blackberry Bold 2 yang dah siap install dengan OS6. Terus terang, masa mula mula beli dulu, aku tak tau pun ada OS OS nih. Dah beli baru kaji.



Kalau yang tak tau, BB nih jugak dikenali dengan social phone/smartphone. Lebih kurang macam tuh lah maksud dia. Kiranya, kalau korang pattern yang suka facebook(yang dah pelik skrg), twitter, browsing internet, BBM semua ada. Tapi macam biasa lah, mesti berbayar punya. Takde apa dah yang tak bayar sekarang. Bab - bab pakej internet, nanti - nanti sikit aku cerita.



So, BB nih bukan lah perfect dan boleh kata banyak jugak problem yang dia suka buat. Tapi kalau dah biasa takde masalah pun. Haha


Kalau nak cerita pasal battery dia, memang sakit hati kadang kadang. PALING PENTING JANGAN LUPA CHARGE BATTERY selama 8 JAM. Standard procedure lah kan kalau baru beli handset kan. Tapi masalah BB nih and aku tak sure BB Bold 2 ke atau pun semua BB lain, tapi biasa nya kalau korang jenis pegang BB sepanjang masa nanti battery dia suddenly drained dan automatic shutdown.



Awal awal dulu memang sakit hati, sebab dekat battery punya bar baru 50% tiba tiba dia keluar message "Battery drained". Bila aku plug-in charger, dekat bar tulis 1%. Aku ingat maybe theme punya problem sebab entah entah battery bar tak berapa jitu tepat , so aku pun tukar default theme. Tapi problem tuh still ada.


Nak tau apa aku buat? Pantang kurang je battery, aku charge. Sampai sekarang dah okay. Ada sekali tuh punyalah bengang aku charge lama nak mampus. Haha Tersentak handset aku terus okay. Hehehe


Satu lagi, BB Bold 2 nih dia cuma ada 2 memory je. Satu memory card punya and satu lagi application memory. YUP, dia takde phone memory. So, segala jenis bagai gambar-gambar menarik korang semua letaknya dia memory card. Application memory pulak untuk simpan application yang di-installed. 



Dekat sini, problem BB Bold 2 bila korang pakai OS6. Sebabnya, Bold 2 bukan di design untuk OS6 tapi application memory dia besar so boleh muat OS6 yang bersaiz agak besar. Jadi, application memory tinggal sikit untuk korang install application-application lain. Kalau rasa nak intsall banyak application, pakailah OS5. Takpun beli je BB Torch takpun iphone. hahaha Orait chow~