::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

13 March 2011

Mana Sikap Hormat Sesama Kita Ni?

Entri ini tidak ditulis dalam keadaan marah. Harap Maklum.

Dah banyak kali sangat dah ni,  walaupun ada warga tua yang buat salah dekat jalan raya, aku tetap angkat tangan sebagai lambang meminta maaf. Di tambah dengan senyuman manis. Lepas tu aku akan dibalas dengan jelingan tidak puas hati dari warga tua tersebut yang macam menyalahkan aku. Dems.

*****

Haha
Tiap tiap kali kena macam ni, memang aku daripada nak senyum ni, terus tak jadi . Bukan aku tak nak hormat orang tua , tapi kadang kadang diorang pun tak hormat orang muda. Kalau tak nak senyum pun, angkat tangan pun jadilah. Sumpah aku tak kisah walaupun salah orang lain. 


Takkan lah sebab aku ni naik motor, terus di cop rempit? Pembawa masalah??? Penin penin.



Kadang kadang tu, terang terang mereka ni buat salah, tapi mungkin sebab ego atas dasar pengalaman hidup yang lebih banyak daripada aku, tangan terus jadi berat nak angkat, mulut pun jadi keras nak senyum. Macam contoh situasi baru je berlaku tadi, member aku baru je bagi sorang mak cik ni dengan anak dia lintas jalan. Member aku bukan main senyum sambil tunjuk isyarat "Haa mari makcik, lintas lah". ( Member aku bukan pondan, aku saja tulis macam tu )


Muka keras seperti patung lilin yang mak cik tu buat. Kitorang berdua pun gelak gelak senyum jelah. Nak buat macam mana, anggap mak cik tuh sakit gusi je lah kot.


So korang macam mana? Ke korang yang buli orang tua ?? Haha 

0 Comment: