::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

16 December 2010

Gambar, gambar dan gambar.

Haha lama pulak rasa tak update blog ni. Bukan apa, aku sekarang tengah belajar cara nak edit gambar. Habis macam macam jenis tutorial aku bukak. Dalam banyak banyak tutorial yang aku bukak takde pulak tutorial yang aku cari. Maybe sebab aku yang tak tau nama dia or maybe cara dia memang tak ada, aku sendiri pun tak tau. Seronok sebenarnya nak edit gambar ni, tapi setakat edit je buat apa kan? haha sebab tu, aku nak beli my own DSLR walau weyy, gila shok syiall~~ xD

Lepas tu, baru boleh edit gambar sesedap rasa. Boring boring boleh la pegi mana mana then ambik gambar banyak banyak. Best2! Kalau la ada sifu sifu yang nak turunkan ilmu, nak jugak aku belajar. Yelah, sebelum edit gambar, gambar tu sendiri mesti kena cantik baru edit lagi cantik. Tak gitu?

Teknik ambik gambar yang betul pun aku tak tau, edit apatah lagi. Setakat ni, kalau aku edit gambar semua pakai bedal dan sedap sedap rasa aku. Tak tau la pulak dekat mata orang lain macam mana. Tak kesahlah, nama pun belajar. Even sifu sifu pun mula dari bawah :)


0 Comment: