::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

17 May 2011

Fenomena Tidur

Petang mendung sekali lagi menandakan bakal turun lah rahmat ke atas muka bumi ni. Aku yang rasanya dah cukup tido tadi pun, terasa mengantuk dek cuaca yang cukup sayu dan sejuk nih. Tak payah tipu, aku tau ramai belia belia sekarang suka menggunakan waktu macam ni untuk tido. Hehe

Bagi aku terus terang aku cakap, memang aku tak suka tido petang. Bukan cuba nak berlagak poyo atau apa - apa perkataan lagi yang sekufu dengannya. Cuma memang aku tak suka tido waktu petang ni sebab kalau tido petang, biasanya lepas bangun je memang tak sah kalau aku tak sakit kepala dan lemau. Aku rela tahan ngantuk dan bawak ke malam. Hehe baru syok nak tido. Kumpul kumpul ngantuk tu bila dah limit, tido. Perrrgghh!!

Okay, cukup dengan pengenalan.



Cerita pasal tido nih sebenarnya memang akan sentiasa membuatkan aku teringat dekat seorang kawan aku nih. Gelaran yang kitorang bagi kat dia dulu "Sawang". Haha nak tau sebab apa kitorang panggil dia "Sawang"?

Kejadian ni berlaku masa tahun 2008 dulu.
Dia ni member aku masa kat tempat belajar. Aku rasa semua orang pun tau kan yang standard waktu final exam, akan ada banyak gap antara paper kan. Jadi ada satu masa ni, gap antara paper member aku ni sangatlah jauh. Oleh kerana beliau ni bukan lah rajin sangat macam aku, jadi banyak masa nya diisi dengan melepet sepanjang hari.

Okay, disini melepet adalah :
Melepet = Melebam

Lebih kurang macam tu lah maknanya. Aku pun tak tau nak terangkan macam mana. Okay sambung cerita, gap member aku ni antara 2 paper beliau ni dalam seminggu. Kalau tak melepak kat kedai, kitorang bersembang je dalam bilik dan sebaliknya.

Satu hari ni, dek kebosanan yang melampau ( payah betul lepak ngan budak genius,waktu final boleh boring hak hak hak! ) dia tido sepanjang hari. Dia start tido dari pukul 11 malam. Dan korang rasa pukul berapa dia bangun? 11 malam esoknya!! Tak ke gila tido nye tu? Haha

Sampai la satu ayat ni keluar dari mulut member aku

"Woi! Ko ni tido ke apa?! Tak reti reti nak bangun! Dah bersawang sawang dah ko ni aku tengok!"


Hahaha disebabkan ayat ni lah jugak beliau dipadankan dengan gelaran "Sawang".

Sawang, kalau ko baca mende alah ni, aku mintak maaf weiyh. Haha tapi aku rasa ko takkan baca pun! Kihkihkih!

0 Comment: