::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

21 February 2012

Kedatangan Facebook di Malaysia

Kalau tak silap aku lah kan, aku mula pakai Facebook seawal-awalnya kehadiran beliau dekat Malaysia nih. Time tuh tak payah cerita, layout  Facebook teramat lah sakai/buruk. Kalau korang semua nak tau, time tuh wall-to-wall macam tak berapa sangat nampaknya. Bukan macam sekarang. Dulu banyak post video dekat wall orang lah, hantar ice-cream lah, cake lah, medal apa tah dan sebagainya. Bagi korang korang yang pernah join sezaman dengan aku rasanya paham lah kot.

Aku ingat aku join  Facebook, time tu aku rasa dalam August/September 2007. Agak awal la bagi aku. Tapi tak tau lah pulak kan kot-kot ada yang lagi awal dari aku. Apa lah bentuk Facebook sebelum tu lagi. Masa tu orang tak kenal lagi Facebook, sebab Myspace yang penuh dengan glitter2 image bagai tengah pegang lagi. Facebook masa tuh, apa pun tak ada lagi. Aku log-in sekadar nak main game-game yang bersepah - sepah. Naikkan level-level atau pun sebangainya. 

Kalau nak cerita pasal friend-friend aku, semuanya aku tak kenal. Dari mana-mana entah aku pun tak tau. Main pakai add je. Oleh kerana selalu main game, Facebook jadi membosankan. Apalagi, aku lari lah balik pergi dekat Myspace. Boleh tengok siapa yang online. Hahaha 

Sekarang aku dah tak berapa main facebook. Nak tau sebab apa? Sebab aku main Twitter! 
Bukan nak memilih ke hape ke kan, tapi sejak dua menjak nih, layout Facebook main menserabutkan aku. Mana taknya, selalu online Facebook guna Blackberry, sekali pergi CC bukak Facebook.....nah kau. 

*Ternganga*

0 Comment: