::Sila Ambil Nombor Anda::

::Jom Baca Entri Menarik Mereka::

21 February 2012

Broadband Maxis Postpaid

Hahaha untuk makluman semua, oleh kerana niat nak berblogging tuh dah datang kembali, maka semalam aku dengan member rumah aku terus ke cawangan maxis dekat bandar Jengka nih. Sebelum sebelum ni, aku kalau nak update blog, nak kena mengharap cuti sem dulu la baru dapat. Mana taknya, kat rumah je aku boleh main internet. Nak main dekat cc..hmm...



Nak dijadikan cerita, aku pun keluarkan lah modal RM100(untuk permulaan) untuk beli broadband tuh. Bulan bulan bayar dia dalam Rm68. Tak besar pun aku ambik, dalam 3GB je. Mungkin nanti nanti aku upgrade lah kot naik ke 6GB ke macam tuh lah kan.




Cuma yang buat aku agak musykil nih, mampu ke 3GB nih nak menampung beban blogging + blogwalking nih semua? Ada sesape yang dah ada pengalaman berblogging dengan broadband 3GB? Berapa lama boleh tahan sebelum cecah limit tuh?

5 Comment:

Valenvenge said...

lepas sgt tok~
aku siap men game lg...tp jgn la download n streaming~

Myne|Datok said...

konpem memang lepas lah nih? haha bukan ape, ambil langkah berjaga jaga je. hehe

Valenvenge said...

jgn la ber-utube haha

Anonymous said...

boleh je, jangan tengok video youtube@video fb, tengok seminggu sekali dah ok..

kalau tengok 3gb cepat habis.. :D blog walking kadang2 xbape nak cukup klu nak surf sebulan.

Myne|Datok said...

itulah, streaming ni memang tak lah. nampak sangat dia punya usage tu naik.

Kalau blogwalking tuh, tengok page load macam berat je, terus close. Hehe minta maaf dekat blogger yang blog mereka berat. Tak mampu nak tampung broadband nih. hehe